Makaronowa zabawa

Dzieci siedz?c przy stolikach nak?adaj? makaron penne na patyczki.
Pani obserwuje prac? dzieci – nak?adanie na patyki makaronu.
Troje dzieci siedzi przy stoliku bawi si? makaronem penne.
Ch?opiec i dziewczynka nak?adaj? makaron penne na patyczki.
Dzieci nak?adaj? makaron penne , ch?opiec si? u?miecha
Dwch ch?opcw siedzi przy stoliku, podziwiaj? swoje makaronowe wie?e
Trzy dziewczynki przy stoliku nawlekaj? makaron penne.
Pani pomaga ch?opcu malowa? makaron.
Pani patrzy jak ch?opiec maluje makaron.
Dzieci siedz? przy stoliku maluj? makaron farbami.

Matematyka na weso?o – Biedronki

 

Dzieci z grupy Biedronek bawi?y si? z wiatrakiem matematycznym. Jest to narz?dzie s?u??ce do nauki matematyki poprzez ruch i aktywno?? w?asn? dzieci.  Pomoc dydaktyczna wspomaga rozwj intelektualny dzieci, sprzyja rozwojowi my?lenia i nabywania umiej?tno?ci matematycznych. W czasie  zabaw dzieci doskonali?y rozpoznawanie cyfr, rozr?nianie kolorw, pr roku, uk?ada?y rytmy, rozr?nia?y figury geometryczne.

Dzieci rozpoznaj? kolory – pr roku. Kolor czerwony jesie?.
Dzieci siedz? na dywanie, nazywaj? kolory wiatraka matematycznego.
Dzieci rozpoznaj? por? roku lato – kolor ??ty.
Dzieci rozpoznaj? kolor zielony – wiosna.

Je?yki bawi? si?…

Twrcze dzia?ania z papierem. Du?o ba?aganu jeszcze wi?cej zabawy.

Dzieci trzymaja papier w d?oniach.
Dzieci przy stolikach trzymaj? no?yczki w r?kach.
Na stoliku bibu?a, klej. Dzieci przyklejaj? biu?? do papieru.
Dziewczynki przy stoliku przyklejaj? elelmenty.
Dwch ch?opcw nacina zielon? bibu??.
Dziewczynka klejem smaruje bibu?k?.
Dziewczynka w r?owej koszulce rysuje mazakiem.
Dwie dziewczynki siedz? przy stoliku, na ktrym s? materia?y papiernicze.
Dziewczynka i dwch ch?opcw pokazuj? swoje prace.
Cztery u?miechni?te dziewczynki pokazuj? zrobione przez siebie ludziki.
Trzech ch?opcw pokazuje zrobione przez siebie prace.
Ch?opiec w br?zowej koszulce pokazuje zrobionego przez siebie strusia.

Drzewko dobroci – Je?e

Dzieci z grupy Je?yki wsplnymi si?ami wykona?y prac? - Drzewko dobroci. Ka?de dziecko na drzewku powiesi?o serduszko ze swoim imieniem, ktre oznacza dobry uczynek. Przecie? ka?dy z nas mo?e spe?nia? dobre uczynki, mniejsze lub wi?ksze, zawsze iwsz?dzie. Takie dzia?ania pozwol? uczyni? nasz ?wiat lepszym i ?atwiejszym miejscem do ?ycia.

                              Dzieci zawieszaj? serduszka na ga??zkach.

               Pani trzyma w r?kach ga??zki z serduszkami.

           Dzieci trzymaj? w r?kach drzewko z powieszonymi serduszkami.

Dzieci skupione wok? drzewka zawieszaj? serduszka z swoimi imionami.
Dzieci patrz? na serduszka zawieszone na drzewku. S?uchaj? nauczycielki.

Dzie? Chleba – Je?e

 

Światowy Dzień chleba obchodzony jest 16 października. Przedszkolaki z grupy „Jeżyki” podczas zajęć  oglądając filmik edukacyjny poznały etapy powstawania chleba.  Zapoznały się z zawodem rolnika i piekarza. Poznały rodzaje chleba- żytni, pszenny, mieszany. Dzieci każdego chlebka posmakowały ze słodkim dodatkiem – miódem, oraz zapoznały się ze składnikami z jakich powstaje chleb. Podczas zajęć przeliczały w dostępnym im zakresie bułki rogaliki, itp. Uczestniczyły w zabawach ruchowych „Mało nas do pieczenia chleba”. Bardzo chętnie rozwiązywały zagadki i układały puzzle.  W tym dniu każde dziecko zyskało sporą dawkę wiedzy.  Celem zajęć było  aby ugruntować podstawowe znaczenie chleba w ludzkim życiu. Zajęcia zakończyliśmy praca techniczną, dzieci samodzielnie wykonywały dowolne pieczywo z masy solnej.
 Ten dzień uważamy za  bardzo udany.

Dzieci bawią się w kole. Przedszkolacy mają czapki piekarzy na głowach.
Dzieci smakują chleb podawany przez nauczycielkę.
Dzieci oglądaja film o pracy w piekarni. Dzieci maja opaski na głowie w kształcie czapek piekarniczych.
Nauczycielka smaruje kromki chleba miodem. Dzieci siedzą w kole.
Dzieci siedza przy stolikach. Lepią z masy solnej chleb.
Dzieci tańczą w dwóch kołach.
Dwóch chłopców lepi zmasy solnej.
Dzieci siedzą w kole na dywanie na śodku obrus z tacą wypełnioną kromkami chleba.
Dzieci patrzą na obrazek przedstawiajacy piekarza.
Na niebieskiej tacy pieczywo ulepione przez dzieci z masy solnej
Dzieci tańczą w dwóch kołach.
Dzieci jedza przy stolikach świezo upieczony chleb- poczęstunek od kolegów Misi.
Dzieci jedzą chleb przy stoliku.
Dzieci częstują się chlebem z talerza.

Misiowy -Dzie? Chleba

 

Produkty z piekarni wyeksponowane na niebieskim tle.

 

Dzieci siedzą w kole na krzesłach przyglądają się wystawie w piekarni .

 

Dzieci oglądają i smakują pieczywo.

 

Chłopiec trzyma bułkę. Dziewczynka oblizuje palce, zjada kromkę chleba z dżemem.

 

Nauczycielka pokazuje produkty z których zrobi chleb. Obok maszyna do pieczenia chleba.

 

Uśmiechnięta dziewczynka zjada rogala.

 

Rozłożone obrazki pieczywa na dywanie, dzieci przyglądają się obrazkom.

 

Dzieci siedzą w kole na krzesełkach, obrazki położone na dywanie.

Dzie? Chleba – Wiewirki i Biedronki

W dniu ?wi?ta chleba dzieci z grupy Biedronek i Wiewirek – zapozna?y si? z droga jaka musi przej?? ziarno aby sta?o sie chlebem w sklepie (film). Przedszkolacy poznali tak?e gotowe produkty z piekarni – nazywali je, przeliczali. Na koniec dzieci uczestniczy?y w przygotowaniach do pieczenia chleba. W czasie kiedy chleb rs?, piek? si?, ka?dy „ma?y piekarz” uformowa? swj chleb z masy aksamitnej. Na podwieczorek wszystkie dzieci zjad?y upieczony w przedszkolu chleb. Ten dzie? by? bardzo smaczny i zdrowy.

Nauczycielka uk?ada na dywanie wyci?te z papieru sylwety chleba.
Ch?opiec liczy u?o?one na dywanie sylwety chleba
Ch?opiec wybiera odpowiedni? cyfr? do ilo?ci bu?ek.
Na dywanie roz?o?ona serweta na niej produkty z piekarni.
Dzieci dziel? nazwy pieczywa na sylaby wskazuj? odpowiedni? liczb? kropek.
Dzieci licz? sylwety bu?ek i chleba przyporz?dkowuj? odpowiednie cyfry.
Dziewczynka wskazuje -bu?k? rogala ,chleb.
Nauczycielka pokazuje produkty z ktrych powstaje chleb.
Dzieci ogl?daj? dro?d?e, m?k? i nazywaj? produkty.
Dzieci bawi? si? z pomoc? wiatraka matematycznego w zabaw?”Ma?o nas do pieczenia chleba”
Wywo?ane produkty zawin??y si? w szarfy.
U?miechni?ta dziewczynka formuje chleb z masy aksamitnej.
Nauczycielka cz?stuje upieczonym przez dzieci chlebem.
Dzieci cz?stuj? si? upieczonym przez siebie chlebem

Wiewirki – Dzie? Drzewa

Z okazji Dnia Drzewa odby?a si? te? uroczysto?? w sali Wiewireczek, gdzie wszystkie dzieci z przedszkola obejrza?y prezentacj? multimedialn? na temat drzew, ich roli w przyrodzie i w ?yciu cz?owieka.
Przyswajaniu wiedzy przyrodniczej towarzyszy?a zabawa, ?piew i taniec. Dzieci bowiem ?wietnie bawi?y si? przy piosenkach o tematyce ekologicznej.
Podj?te dzia?ania mia?y na celu przede wszystkim propagowanie idei ochrony przyrody, kszta?towanie pozytywnego stosunku do niej, pog??bianie wiedzy na temat drzew i integrowanie dzieci z ca?ego przedszkola we wsplnej nauce i zabawie.

Dziewczynka pokazuje obrazek drzewa.
Dziewczynka pokazuje obrazek drzewa dzieciom.
Nauczycielka pokazuje obrazeki dzieciom.
Nauczycielka i ch?opiec pokazuj? obrazki z sylwetami drzew.
Nauczycielka pokazuje obrazek z drzewem , ch?opiec pokazuje owoce drzewa..
Ch?opiec i dziewczynka pokazuj? obrazki drzewa i jego owocw.
Dziewczynka podnosi z kolorowego dywanu obrazek z drzewem.
Dziewczynka i ch?opiec pokazuj? obrazki drzewa i jego owocw.
U?miechni?te dzieci pracuj? w ksi??kach.

U?miechni?te dzieci pracuj? w ksi??kach.
Dziewczynka pokazuje sylwet? drzewa.
Dwie dziewczynki pokazuj? drzewo i jego owoce.
Na kolorowym dywanie le?? obrazki drzew i ich owocw.
Ch?opiec na dywanie wskazuje sylwet? drzewa.
Dzieci le??c na dywanie dmuchaj? na li?cie.

Dzieci le??c na dywanie dmuchaj? na li?cie.
Dzieci rysuj? w ksi??kach.
Siedz?ce dzieci przy stolikach u?miechaj? si?.
Dzieci pracuj? w ksi??kach.
Dzieci siedz? w parach na kolorowym dywanie bawi? si?.