Matematyka na wesoło – Biedronki

 

Dzieci z grupy Biedronek bawiły się z wiatrakiem matematycznym. Jest to narzędzie służące do nauki matematyki poprzez ruch i aktywność własną dzieci.  Pomoc dydaktyczna wspomaga rozwój intelektualny dzieci, sprzyja rozwojowi myślenia i nabywania umiejętności matematycznych. W czasie  zabaw dzieci doskonaliły rozpoznawanie cyfr, rozróżnianie kolorów, pór roku, układały rytmy, rozróżniały figury geometryczne.

Dzieci rozpoznają kolory – pór roku. Kolor czerwony jesień.
Dzieci siedzą na dywanie, nazywają kolory wiatraka matematycznego.
Dzieci rozpoznają porę roku lato – kolor żółty.
Dzieci rozpoznają kolor zielony – wiosna.

Jeżyki bawią się…

Twórcze działania z papierem. Dużo bałaganu jeszcze więcej zabawy.

Dzieci trzymaja papier w dłoniach.
Dzieci przy stolikach trzymają nożyczki w rękach.
Na stoliku bibuła, klej. Dzieci przyklejają biułę do papieru.
Dziewczynki przy stoliku przyklejają elelmenty.
Dwóch chłopców nacina zieloną bibułę.
Dziewczynka klejem smaruje bibułkę.
Dziewczynka w różowej koszulce rysuje mazakiem.
Dwie dziewczynki siedzą przy stoliku, na którym są materiały papiernicze.
Dziewczynka i dwóch chłopców pokazują swoje prace.
Cztery uśmiechnięte dziewczynki pokazują zrobione przez siebie ludziki.
Trzech chłopców pokazuje zrobione przez siebie prace.
Chłopiec w brązowej koszulce pokazuje zrobionego przez siebie strusia.

Drzewko dobroci – Jeże

Dzieci z grupy „Jeżyki” wspólnymi siłami wykonały pracę –  Drzewko dobroci. Każde dziecko na drzewku powiesiło serduszko ze swoim imieniem, które oznacza dobry uczynek. Przecież każdy z nas  może spełniać dobre uczynki, mniejsze lub większe, zawsze i wszędzie. Takie działania pozwolą uczynić nasz świat lepszym i łatwiejszym miejscem do życia.

                              Dzieci zawieszają serduszka na gałązkach.

               Pani trzyma w rękach gałązki z serduszkami.

           Dzieci trzymają w rękach drzewko z powieszonymi serduszkami.

Dzieci skupione wokół drzewka zawieszają serduszka z swoimi imionami.
Dzieci patrzą na serduszka zawieszone na drzewku. Słuchają nauczycielki.

Dzień Chleba – Jeże

 

Światowy Dzień chleba obchodzony jest 16 października. Przedszkolaki z grupy „Jeżyki” podczas zajęć  oglądając filmik edukacyjny poznały etapy powstawania chleba.  Zapoznały się z zawodem rolnika i piekarza. Poznały rodzaje chleba- żytni, pszenny, mieszany. Dzieci każdego chlebka posmakowały ze słodkim dodatkiem – miódem, oraz zapoznały się ze składnikami z jakich powstaje chleb. Podczas zajęć przeliczały w dostępnym im zakresie bułki rogaliki, itp. Uczestniczyły w zabawach ruchowych „Mało nas do pieczenia chleba”. Bardzo chętnie rozwiązywały zagadki i układały puzzle.  W tym dniu każde dziecko zyskało sporą dawkę wiedzy.  Celem zajęć było  aby ugruntować podstawowe znaczenie chleba w ludzkim życiu. Zajęcia zakończyliśmy praca techniczną, dzieci samodzielnie wykonywały dowolne pieczywo z masy solnej.
 Ten dzień uważamy za  bardzo udany.

Dzieci bawią się w kole. Przedszkolacy mają czapki piekarzy na głowach.
Dzieci smakują chleb podawany przez nauczycielkę.
Dzieci oglądaja film o pracy w piekarni. Dzieci maja opaski na głowie w kształcie czapek piekarniczych.
Nauczycielka smaruje kromki chleba miodem. Dzieci siedzą w kole.
Dzieci siedza przy stolikach. Lepią z masy solnej chleb.
Dzieci tańczą w dwóch kołach.
Dwóch chłopców lepi zmasy solnej.
Dzieci siedzą w kole na dywanie na śodku obrus z tacą wypełnioną kromkami chleba.
Dzieci patrzą na obrazek przedstawiajacy piekarza.
Na niebieskiej tacy pieczywo ulepione przez dzieci z masy solnej
Dzieci tańczą w dwóch kołach.
Dzieci jedza przy stolikach świezo upieczony chleb- poczęstunek od kolegów Misi.
Dzieci jedzą chleb przy stoliku.
Dzieci częstują się chlebem z talerza.

Misiowy -Dzień Chleba

 

Produkty z piekarni wyeksponowane na niebieskim tle.

 

Dzieci siedzą w kole na krzesłach przyglądają się wystawie w piekarni .

 

Dzieci oglądają i smakują pieczywo.

 

Chłopiec trzyma bułkę. Dziewczynka oblizuje palce, zjada kromkę chleba z dżemem.

 

Nauczycielka pokazuje produkty z których zrobi chleb. Obok maszyna do pieczenia chleba.

 

Uśmiechnięta dziewczynka zjada rogala.

 

Rozłożone obrazki pieczywa na dywanie, dzieci przyglądają się obrazkom.

 

Dzieci siedzą w kole na krzesełkach, obrazki położone na dywanie.

Dzień Chleba – Wiewiórki i Biedronki

W dniu święta chleba dzieci z grupy Biedronek i Wiewiórek – zapoznały się z droga jaka musi przejść ziarno aby stało sie chlebem w sklepie (film). Przedszkolacy poznali także gotowe produkty z piekarni – nazywali je, przeliczali. Na koniec dzieci uczestniczyły w przygotowaniach do pieczenia chleba. W czasie kiedy chleb rósł, piekł się, każdy „mały piekarz” uformował swój chleb z masy aksamitnej. Na podwieczorek wszystkie dzieci zjadły upieczony w przedszkolu chleb. Ten dzień był bardzo smaczny i zdrowy.

Nauczycielka układa na dywanie wycięte z papieru sylwety chleba.
Chłopiec liczy ułożone na dywanie sylwety chleba
Chłopiec wybiera odpowiednią cyfrę do ilości bułek.
Na dywanie rozłożona serweta na niej produkty z piekarni.
Dzieci dzielą nazwy pieczywa na sylaby wskazują odpowiednią liczbę kropek.
Dzieci liczą sylwety bułek i chleba przyporządkowują odpowiednie cyfry.
Dziewczynka wskazuje -bułkę rogala ,chleb.
Nauczycielka pokazuje produkty z których powstaje chleb.
Dzieci oglądają drożdże, mąkę i nazywają produkty.
Dzieci bawią się z pomocą wiatraka matematycznego w zabawę”Mało nas do pieczenia chleba”
Wywołane produkty zawinęły się w szarfy.
Uśmiechnięta dziewczynka formuje chleb z masy aksamitnej.
Nauczycielka częstuje upieczonym przez dzieci chlebem.
Dzieci częstują się upieczonym przez siebie chlebem

Wiewiórki – Dzień Drzewa

Z okazji Dnia Drzewa odbyła się też uroczystość w sali Wiewióreczek, gdzie wszystkie dzieci z przedszkola obejrzały prezentację multimedialną na temat drzew, ich roli w przyrodzie i w życiu człowieka.
Przyswajaniu wiedzy przyrodniczej towarzyszyła zabawa, śpiew i taniec. Dzieci bowiem świetnie bawiły się przy piosenkach o tematyce ekologicznej.
Podjęte działania miały na celu przede wszystkim propagowanie idei ochrony przyrody, kształtowanie pozytywnego stosunku do niej, pogłębianie wiedzy na temat drzew i integrowanie dzieci z całego przedszkola we wspólnej nauce i zabawie.

Dziewczynka pokazuje obrazek drzewa.
Dziewczynka pokazuje obrazek drzewa dzieciom.
Nauczycielka pokazuje obrazeki dzieciom.
Nauczycielka i chłopiec pokazują obrazki z sylwetami drzew.
Nauczycielka pokazuje obrazek z drzewem , chłopiec pokazuje owoce drzewa..
Chłopiec i dziewczynka pokazują obrazki drzewa i jego owoców.
Dziewczynka podnosi z kolorowego dywanu obrazek z drzewem.
Dziewczynka i chłopiec pokazują obrazki drzewa i jego owoców.
Uśmiechnięte dzieci pracują w książkach.

Uśmiechnięte dzieci pracują w książkach.
Dziewczynka pokazuje sylwetę drzewa.
Dwie dziewczynki pokazują drzewo i jego owoce.
Na kolorowym dywanie leżą obrazki drzew i ich owoców.
Chłopiec na dywanie wskazuje sylwetę drzewa.
Dzieci leżąc na dywanie dmuchają na liście.

Dzieci leżąc na dywanie dmuchają na liście.
Dzieci rysują w książkach.
Siedzące dzieci przy stolikach uśmiechają się.
Dzieci pracują w książkach.
Dzieci siedzą w parach na kolorowym dywanie bawią się.

Dzień Drzewa u Misi

Na brystolu narysowane drzewo, przyklejone sylwety gruszek, jabłek i śliwek.
Obrazek z sylwetą drzew odciśnięte kolorowe dłonie w koronie.
Uformowane z masy solnej jabłka.
Pomalowane jabłka na zielono i czerwono z masy solnej.
Dzieci przy stolikach lepią jabłka z masy solnej.
Dzieci malują jabłka z masy solnej.
nauczycielka na kolorowym dywanie przy niebieskim stoliku pokazuje dzieciom kolorowe balony.

Dzień Drzewa – Jeże

W piątek, 09 października w ” Przedszkolu pod lipami”w Wiosce odbyła się uroczystość z okazji Międzynarodowego „Dnia Drzewa”. Jej celem było zwiększenie świadomości ekologicznej oraz zachęcenie przedszkolaków do podejmowania działań proekologicznych dotyczących ochrony drzew. Dzieci z grupy Jeżyki w tym dniu przyszły ubrane na zielono. Mogły w zabawowy sposób dowiedzieć się dlaczego drzewa są tak ważne w przyrodzie, jak należy je chronić i co można zrobić, żeby drzew było jak najwięcej, co otrzymujemy z drzewa?, dla jakich stworzeń drzewa są domem i jak ważne są one dla każdego z nas. Efektem tych działań edukacyjnych było wykonanie przez  przedszkolaków Drzewa w dowolnej technice.  Miejmy nadzieję, że edukacja ekologiczna od najmłodszych lat pozwoli wykształcić dobre nawyki w zakresie ochrony przyrody.

Dzieci siedzą na dywanie rozłożone obrazki.
Nauczycielka siedzi z dziećmi na dywanie rozłożone kolorowe liście.
Dzieci stoją w dwóch rzędach, uśmiechają się.
Chłopiec w zielonej koszulce niesie na łyżeczce kasztana.
Chłopiec w żółtej koszulce z napisem niesie na łyżeczce kasztana.
Dzieci noszą na łyżeczkach kasztany stoją w rzędach.
Nauczycielka podaje chłopcu pomarańczową doniczkę.
Trzy dziewczynki siedzą na dywanie przed nimi zielony liść klonu.
Dzieci siedzą w kole na dywanie grają na bambusowych patykach.
Dzieci siedzą przy stolikach malują wacikiem na kolorowo korony drzew.

Dzieci siedzą przy stolikach malują wacikiem na kolorowo korony drzew.

Dzieci siedzą przy stolikach malują wacikiem na kolorowo korony drzew.
Dwóch chłopców siedzi przy stole przyklejają kolorowe liście.
Nauczycielka podaje dłoń chłopiec pochla głowę.