Biedronki w świecie Misia

Miś w świecie emocji

 Dzieci z grupy Biedronek rozpoznawały i nazywały uczucia własne i rówieśników (radość, smutek, złość)

Dzieci stoją w kole, jedno dziecko trzyma sylwetę misia.
Dzieci maszerują po kole.
Nauczycielka pokazuje dzieciom sylwetę misia na obrazku.
Dzieci stoją w kole z uniesionymi rękoma.
Sylweta misia na krześle dzieci stoją wokół .
Dzieci siedzą przy stolikach kleją elememnty głowy misia. Pani pomaga
Dzieci bawią się – zabawa ruchowa.
Dzieci siedzą na dywanie mają bibułki w rękach, symbole.
Pani pokazuje misia dzieciom siedzącym na dywanie.

Jeże i Wiewiórki na ścieżce sensorycznej.

Dzieci i panie oglądaja zgromadzone w sali dary jesieni.
Dzieci nazywają dary jesieni.
Dzieci z gołymi stopami siedzą na dywanie.
Dzieci dotykaja darów jesieni.
dwa jeżyki zrobione z gałązek sosny i jarzębiny
Dzieci oglądają dary jesieni.
Dzieci gołymi stopami dotykają darów jesieni.
Dzieci dotykają darów jesieni stopami – uśmiechają się.
Chłopcy przyglądaja się darom jesieni.
Przedszkolacy ustawieni w rzędzie.
Dzieci dotykają kukurydzy, gałązek sosny, patyków.
Dzieci dotykają rękoma liści orzechów, mchu,
Swobodne wypowiedzi dzieci patrzących na dary jesieni.
Chłopiec trzyma w dłoni orzechy, drugi parzy na korę brzozy.
Wszystkie dzieci dotykają rękoma darów jesieni.
Oglądanie dotykanie darów jesieni.
Dzieci siedzą na dywnie przed nimi dary jesieni.
Chłopiec z pomocą nauczycielki chodzi po ścieżce sensorycznej.
Chłopie gołymi stopami chodzi po darach jesieni.
Chłopiec w kolorowej koszulce chodzi po darach jesieni.
Pani trzyma chłopca za rękę, który boso stoi na mchu.
Chłopiec stoi jedną nogą na korze brzozy, a drugą na mchu.
Chłopiec idzie po ścieżce, stoi na kukurydzy i szyszkach.
Chłopiec stoi boso na orzechach.
Chłopiec idzie po ścieżce sensorycznej.
Chłopiec trzymany przez panią za rękę idzie po ścieżce.
Chłopieiec idzie po ścieżce, pani pomaga.
Dziewczynka idzie po ścieżce.
Pani trzyma za rękę dziewczynkę, która idzie po ścieżce.
Pani trzyma dziewczynkę za rękę, idącą po ścieżce sensorycznej.
Dziewczynka sama idzie po ścieżce
Dziewczynka stoi boso na korze brzozy.
Troje dzieci idzie po ścieżce.
Dzieci idą boso po ścieżce sensorycznej.
Dzieci ustawione w rzędzie idą po ścieżce.
Dzieci chodzą po ścieżce.
Dzieci chodzą po ścieżce.
Dwie dziewczynki idą po ścieżce.
Dzieci idą po ścieżce.
Dziewczynka stoi na orzechach,
Dziewczynka w koszulce w paski stoi boso na orzechach.
Chłopiec stoi boso na orzechach.
Dzieci ze stopami gołymi uniesionymi do góry siedzą na dywanie
Dzieci pokazują gołe stopy.
Dzieci idą po ścieżce.
Dziewczynki idą po ścieżce sensorycznej.
Dzieci idą po ścieżce.
Dzieci idą po ścieżce, pozostałe przedszkolaki patrzą.
Dzieci stoją w kolejce, aby przejść ścieżkę.

11 Listopada – Misie

Dwie dziewczynki i chłopiec w biało- czerwonej ramce.
Trzy dziewczynki w biało – czerwonej ramce.
Dwie dziwczynki i chłopiec w biało- czerwonej ramce.
Dwóch chłopców w niebieskich koszulach i dziewczynka, w bialo- czerwonej ramce.
Dwie dziewczynki i chłopiec w biało – czerwonej ramce.
Pani z dziećmi w biało – czerwonej ramce.
Panie z dziećmi w biało- czerwonej ramce.
Dzieci ogladają bajkę o Polsce. Machają flagami.
Dzieci wyklejaja czerwonymi kartonikami flagę Polski.
Dzieci kleją przy stolikach, czerwone kartoniki.

Święto Niepodległości – Biedronki

Dzieci siedzą na dywanie, patrzą na biało- czerwone drzewo.
Chłopiec wskazuje na tablicy godło Polski.
Nauczycielka wskazuje orła białego.
Dzieci siedzą na dywanie, słuchają Pani.
Dzieci śpiewają hymn.
Dzieci z opaskami biało- czerwonymi na głowach stoją w półkolu.
Dzieci siedzą na dywanie.Jeden chłopiec stoi .
Chłopcy siedzą przy stolikach, trzymają kleje w rękach.
Dwie dziewczynki siedzą przy stoliku, kleją biały i czerwony pasek.
Dwie dziewczynki kleją flagę Polski.
Dzieci przy stoliku wykonują pracę plastyczną.
Chłopiec smaruje klejem paski.
Pani pomaga w klejeniu dzieciom siedzącym przy stolikach.
Dzieci wykonują pracę przy stolikach- kleją.
Chłopcy smarują paski klejem.
Dzieci siedząc przy stoliku machają zrobionymi przez siebie flagami.
Dzieci machają flagami, uśmiechają się.
Troje dzieci macha flagami.
Panie pomagają dzieciom w klejeniu.
Dzieci siedzą przy stoliku z flagami w rękach.
Dzieci maszerują z flagami po sali.
Dzieci idą w rzędzie z flagami w rękach.
Dzieci idą i machają flagami.
Dzieci z opaskimi biało- czerwomymi na głowach i chorągiewkami maszerują po sali.
Marsz po sali, machanie flagami.
Zabawa przy piosence- marsz po sali
Pokaz machania flagami – wykonanymi przez dzieci.

Święto Niepodległości – Jeżyki

Pani ogląda z dziećmi obrazki.
Dzieci siedzą na dywnie, patrzą na mapę Polski.
Dzieci oglądają książki o Polsce.
Dwóch chłopców ma zdjęcie w foto budce czerwonej w białe kropki.
Dwóch chłopców z opaskami na głowie biało – czerwonych ma zdjęcie w foto budce.
Dzieci przy stoliku w biało- czerwonych opaskach na głowach, przyklejają sylwety białych dłoni na czerwone kartki.
Dziewczynka uśmiecha się do wykonanego orła na stole.
Uśmiechnięta Pani i chłopiec. Wręczanie dyplomu Małego Patrioty.
Dzieci z Dyplomami Małego Patrioty.

Makaronowa zabawa

Dzieci siedząc przy stolikach nakładają makaron penne na patyczki.
Pani obserwuje pracę dzieci – nakładanie na patyki makaronu.
Troje dzieci siedzi przy stoliku bawi się makaronem penne.
Chłopiec i dziewczynka nakładają makaron penne na patyczki.
Dzieci nakładają makaron penne , chłopiec się uśmiecha
Dwóch chłopców siedzi przy stoliku, podziwiają swoje makaronowe wieże
Trzy dziewczynki przy stoliku nawlekają makaron penne.
Pani pomaga chłopcu malować makaron.
Pani patrzy jak chłopiec maluje makaron.
Dzieci siedzą przy stoliku malują makaron farbami.

Matematyka na wesoło – Biedronki

 

Dzieci z grupy Biedronek bawiły się z wiatrakiem matematycznym. Jest to narzędzie służące do nauki matematyki poprzez ruch i aktywność własną dzieci.  Pomoc dydaktyczna wspomaga rozwój intelektualny dzieci, sprzyja rozwojowi myślenia i nabywania umiejętności matematycznych. W czasie  zabaw dzieci doskonaliły rozpoznawanie cyfr, rozróżnianie kolorów, pór roku, układały rytmy, rozróżniały figury geometryczne.

Dzieci rozpoznają kolory – pór roku. Kolor czerwony jesień.
Dzieci siedzą na dywanie, nazywają kolory wiatraka matematycznego.
Dzieci rozpoznają porę roku lato – kolor żółty.
Dzieci rozpoznają kolor zielony – wiosna.